آرامش حقیقی

راه رسیدن به ارامش حقیقی و واقعی

آرامش حقیقی

راه رسیدن به ارامش حقیقی و واقعی

رابطه اتفاق با احساس من

پنجشنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۰۰ ق.ظ

 

احساس

آیا بین هیجانات من و رویداد فعالساز رابطه مستقیم وجود دارد!؟ اگر کسی  جواب سلامم را نداد یا شخصی الفاظ ناشایستی بکار برد، در اینجا چه چیز من را ناراحت کرده؟ منشا تولید هیجان و حال بد من چه بوده؟ توهین یا سلام نکردن(رویداد) موجب ناراحتی و یا عصبانیت(هیجان) من شده یا علت چیز دیگریست؟!! کلید طلایی باز کردن درب این گنجینه و معما در اختیار خود شخص است!

 نوع نگاه شخص و معناییکه به آن اتفاق میدهد علت اصلی و منشا تولید هیجان فرد است. در مثالی که ذکر شد،نفر اول اینطور قضیه را معنا میکند: احتمالا سلام منو نشنید ، شاید... ، و یا مورد اهانت را اینطور تفسیر می کند: با اهانتش نه چیزی از ارزشهام کم میشه و نه چیزی اضافه. آیا با این نگاه هیجان منفی در این فرد تولید میشود و یا اگر هم باشد چه میزان است!؟

نفردوم:جواب سلامم رو نداد پس بمن بی احترامی کرد یا... ، بمن توهین کرد پس شخصیتم ... پس منو کوچیک کرد ووو!!طبیعتا با این تفسیر و نگاه، هیجان منفی تولید خواهد شد.

دقت شود که اتفاق برای هر دو نفر یک چیز اما پیامد و هیجان ها متفاوت بود. پس بین هر اتفاقی و احساس من رابطه مستقیم نیست، یعنی علت ناراحتی و احساس، لزوما اتفاق نیست  بلکه نوع نگاه و تحلیل من نسبت به اون اتفاق،سبب و علت  ایجاد هیجان و احساساتم هست.

در نتیجه با تغییر نگاه به اتفاقات، براحتی "خودمان" میتوانیم انتخاب کنیم که الان ،چه احساس و حالی داشته باشم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۹/۲۱
آنتی زیونیزم

نظرات  (۱)

سلام.

یه پیشنهاد عالی و فوق العاده براتون دارم!

می تونید از سایت https://urlme.ir/on/mohse استفاده کنید و لینکهاتون رو کوتاه و منتشر کنید.

هر کسی روی لینک کوتاه شده شما کلیک کنه، سایت به شما پول میده.

اگر هم زیرمجموعه جذب کنید ، پول بیشتری در میارید.

من ازش دارم استفاده میکنم و تا حالا درآمد خوبی داشتم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی